lördag 22 oktober 2011

Bättre sent än aldrig...?

Hej kära bloggläsare!

Efter lite strul med att ta mig in här har jag äntligen lyckats knäcka koden och kan skriva lite inför vår match idag.


Idag är det gameday, äntligen säger jag!
Vi tar emot Gävle på den finfina matchtiden 17.00 (också kallat middagstid) men vad gör det när vi bjuder på underhållning? Så kom kom och kolla!

Dagens motstånd har jag själv inte sett så mycket av, men av tidigare erfarenheter så är Gävle alltid ett lag att räkna med. Det är bara att titta på förra säsongen då de gjorde 274 mål framåt och inte förlorade en enda match. Med det resultatet har de visat att de hör hemma i division 1, det betyder också att Gävle kommer till den här säsongen med ett bra självförtroende. Efter en titt på årets statistik så är deras två poängfarligaste spelare Evelina Rösnäs och Johanna Persson och dessa två bör vi hålla extra koll på om vi ska vinna idag.

Umeå Citys damer då, jo vi har haft bra fart på träningarna i veckan och någon klok människa har sagt att "som man spelar på träning så spelar man också på match". Det gäller bara för oss att gå in med samma inställning som vi gjort varenda match den här säsongen, att vi ska köra över motståndarna. Våra två skador, Släggan och SJ, som vi fick under förra veckans match har kunnat träna i veckan, det är skönt att det inte blev någon längre frånvaro på dem. Därmed är alla utom Elsa och vårt senaste tillskott "Nemo" tillgängliga till matchen idag.

Till publiken har jag några små tips..

För det första kom och kolla! Dagens match kommer bli tajt då det är två bra lag som möts, vad som helst kan hända och mitt eget tips är att matchen slutar 5-3 till oss och Malin Strömberg hänger sista kassen i tom bur.

För det andra, håll koll på nr 83 Frida Gran. Hon rör sig hela tiden och skapar ytor åt sina medspelare.

Mitt tredje tips är att studera vår målvakt nr 33 Camilla Andersson, i veckan på träningarna har hon spikat igen totalt!

Hoppas vi ses på Gammlia!
/Amanda #7

Ps. Matchstart 17.00 Gammlia Öst (den bortre planen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar